Prasowa reklama i jej funkcje

Reklama prasowa obok telewizyjnej oraz internetowej należy do najbardziej znanych, ale mimo to jest ona uznawana za nieco już mało nowoczesną. Odkąd się bowiem pojawiła globalna sieć, zyskaliśmy wiele zupełnie nowych możliwości, dzięki którym wiele spraw możemy załatwić naprawdę w przeciągu kilku chwil. Jak się okazuje, sieć jest już nie tylko idealnym miejscem na biznes, ale również na promocję własnej działalności gospodarczej. Nic więc dziwnego, że tak wiele osób decyduje się na przykład na założenie własnej strony internetowej czy na skorzystanie z reklamy internetowej, która jest obecnie uznawana za jedno z najbardziej skutecznych narzędzi marketingu. Z reklamy prasowej korzysta się więc coraz rzadziej, jednak to nie znaczy, że nie możemy się z nią zetknąć w ogóle. W wielu gazetach czy czasopismach wciąż reklamy się pojawiają, chociaż na pewno oddziałują one nas w nieco mniejszym stopniu niż reklamy telewizyjne czy internetowe. Obecnie bowiem to sieć jest uznawana za najbardziej przychylne miejsce do promocji.

Funkcje

Reklama powinna być przede wszystkim efektywna, by zachęcić klientów do zainteresowania danymi towarami bądź usługami. Jak się jednak okazuje, każda reklama ma także do zrealizowania kilka innych funkcji. Najprostsze reklamy w postaci na przykład ulotek najczęściej mają charakter informacyjny – dzięki reklamie mamy się bowiem dowiedzieć o danej ofercie, o oferowanych produktach czy usługach, z których będziemy mogli skorzystać. Co więcej, takie reklamy mogą mieć również funkcję wspierania sprzedaży – niekiedy mogą nam więc przypominać o pewnych produktach czy usługach. Związane jest to między innymi z cyklem sprzedaży – w pierwszej fazie najczęściej reklama ma za zadanie informować, natomiast już w kolejnych okresach, gdy na przykład sprzedaż zacznie spadać, wówczas dobrze jest po prostu przypomnieć klientom o konkretnych produktach czy usługach. Ponadto reklama może mieć funkcję manipulacyjną, o czym na pewno już niejednokrotnie się przekonał każdy z nas, oglądając reklamy chociażby w telewizji.